28.12.2023

טופס החתמת לקוח תיווך

מה חשוב לדעת על טופס זה?

מה זה טופס החתמת לקוח תיווך? מתי משתמשים בטופס הזמנת שירותי תיווך ומה היתרונות של מערכת חתימה ירוקה למתווכים? למה כדאי למתווכים להשתמש במערכת מתקדמת ומובילה ליצירת טפסים דיגיטליים ומסמכים מקוונים ומה היתרונות של הטופס המקוון להזמנת שירותי תיווך עבור הלקוחות (שוכרים וקונים)?

 

רקע כללי

חוק התיווך במקרקעין (חוק המתווכים) אושר בכנסת בשנת 1996 והביא למהפכה של ממש בתחום התיווך. החוק הסדיר את חובת הרישוי למי שמעוניין לעסוק בתיווך מקרקעין וקובע נורמות מקצועיות בענף. סעיף 9 לחוק קובע כי מתווך מקרקעין יהיה זכאי לדמי התיווך רק אם הלקוח חתם על הזמנה בכתב לביצוע פעולת התיווך במקרקעין.

חשוב לציין כי הסכם תיווך (טופס הזמנת שירותי תיווך) הוא מסמך קריטי עבור המתווכים והלקוחות שלהם (קונה או שוכר). הטופס כולל הצהרה של הלקוח שמזמין שירותי תיווך מהמתווך עבור נכס מקרקעין המפורט במסמך זה, והמתווך מקבל בלעדיות לשיווק הנכס למכירה או להשכרה, לתקופת זמן מוגבלת ומוכתבת מראש, ואם המתווך משווק את הנכס הוא זכאי לקבל דמי תיווך. כמו כן, הטופס משמש את המתווכים להחתים לקוחות המעוניינים לקבל מהם שירותי תיווך למציאת נכס לרכישה או השכרה.

מילוי הטופס הכרחי עבור המתווך מאחר שרק כל הוא יכול לקבל בלעדיות לשיווק נכס בשוק החופשי, בלי לחשוש שבעל הנכס יסגור עסקה מאחורי גבו עם לקוח מסוים שהמתווך הציג בפניו את הנכס. כמו כן, מילוי הטופס על ידי בעל הנכס מחייב את בעל המקרקעין או את הקונה או השוכר לשלם דמי תיווך עבור השירות של מתווך המקרקעין.

 

מתווכי נדל''ן

 

על מה המתווך צריך לדרוש חתימה מהלקוח?

חוק המתווכים מחייב את מתווכי המקרקעין לקבל בכתב מסמך הזמנת שירותי תיווך מבעל הנכס או מאדם שמעוניין לשכור או לקנות נכס המשווק בבלעדיות על ידי המתווך. ללא הסכם כתוב המתווך לא יוכל לטעון לבלעדיות לשיווק נכס המקרקעין והחוק קובע שהוא לא יהיה זכאי לתגמול עבור שירותיו.

לכן, מתווכי מקרקעין חייבים לדרוש מהלקוחות שלהם חתימה בכתב על טופס הזמנת שירותי תיווך, בהתאם לחוק המתווכים במקרקעין. הטופס הייעודי נועד עבור הקונה או השוכר המעוניין בנכס ועבור בעל המקרקעין המזמין שירות מהמתווך.

באופן כללי, מתווכים עובדים עם מספר טפסים חשובים כגון:

  • טופס החתמת לקוח תיווך (טופס רגיל).
  • טופס הזמנת שירותי תיווך לקונים או לשוכרים.
  • טופס הזמנת שירותי תיווך בבלעדיות (בעלי נכסים).
  • חוזה שכירות וחוזה רכישה.
  • הסכם מימון.

 

מה חשוב לדעת על טופס החתמת לקוח במקרה של תיווך?

באופן כללי, טופס החתמת לקוח תיווך הוא מסמך חשוב בהתאם לחוק המתווכים, והמסמך מעניק בלעדיות למתווך המקרקעין לפעול בשמו של בעל הנכס ולשווק מקרקעין למכירה, רכישה, השכרה או שכירה. כלומר, הטופס משמש את המתווך לפעול בשם מזמין השירות, בין אם הלקוח מעוניין למכור או להשכיר נכס בבעלותו ובין אם הלקוח מעוניין לרכוש או לשכור נכס המשווק על ידי המתווך.

הפתרון היעיל והנכון ביותר למתווכים הוא לבחור מערכת המאפשרת להם יצירת תבנית מסמכים ושליחת מסמכים מקוונים וטפסים דיגיטליים ללקוחות, על מנת לאפשר ללקוח להוסיף חתימה מרחוק. כך משדרגים את השירות, חוסכים זמן, מייעלים את העבודה והמתווך שומר על זכויותיו. לכן, מומלץ לבחור במערכת חתימה ירוקה למתווכים וכך זוכים ליתרונות רבים ובעיקר לראש שקט.

 

אילו פרטים בדרך כלל מופעים בטופס זה?

הטופס הייעודי להחתמת לקוח תיווך כולל שדות חובה למילוי על ידי מזמין השירות, ויש למלא פרטים כגון:

  • פרטי מזמין השירות.
  • תאריך.
  • פרטי המתווך, כולל רישיון מס'.
  • סוג העסקה.
  • פרטי הנכס.
  • דמי תיווך.
  • חתימה של מזמין השירות.