30.01.2023

אימות זהות החותם באמצעות חתימה ירוקה

כן זה אפשרי - אימות זהות חותם

אימות חתימה הוא דרישה אלמנטרית של עסקים, ארגונים וחברות למניעת התכחשותה מאוחר יותר.
חתימה יכולה להתבצע באמצעות נוכחות פיזית של נציג מורשה מטעם החברה או, על ידי אימות זהות חותם בצורה דיגיטלית – אפשרות לאימות זהות החותם מרחוק עבור מצבים עסקיים שונים המחייבים הזדהות של הלקוח לצורך מניעת זיופי זהות וכדומה.

 

מדוע צריך אימות חתימה?

אימות חתימה נחשב לדרך החוקית המקובלת לבדוק את זהות החותם על מנת לוודא כי פעולת החתימה עצמה נעשתה על ידי אותו אדם מבלי שהופעלו עליו מניפולציות, כפייה או לחצים מסוגים שונים. לצורך קבלת תוקף משפטי למסמכים שונים יתבצע אימות הזהות של החותם עבור מסמכים, חוזים, הסכמים, ייפוי כוח, התחייבויות ותצהירים. לאחר אימות זהות לפני חתימה על מסמך, לא יוכל החותם להכחיש את הנעשה ולטעון שלא חתם על המסמך.

 

כיצד ניתן לאמת זהות חותם?

הצורה המסורתית עבור אימות זהות לפני חתימה על מסמך היא הגעה פיזית לבית העסק הרלוונטי (בנק, משרד עו"ד וכדומה) והצגת מסמכים מזהים בפני דמות מקצועית מוסמכת.
גישה זו היא אמנם יעילה, אך בבסיסה מייצרת תהליכי בירוקרטיה מתמשכים, פגישות פיזיות וסבבי חתימה מייגעים המבזבזים זמן יקר לכל הגורמים השותפים בתהליך ומחייבים לעיתים נסיעות ארוכות לצורך הגעה למקומות מרוחקים.
הפתרון? אימות זהות דיגיטלי וחתימה מרחוק!

 

אימות זהות באופן דיגיטלי

על מנת לייעל את התהליך, פיתחה חברת "חתימה ירוקה" מערכת אינטרנטית מתקדמת המאפשרת זיהוי דיגיטלי לפני חתימה מרחוק במינימום טרחה מצד החברה ומצד הלקוח. איך מתבצע זיהוי דיגיטלי? החברה מציעה שירות זיהוי דיגיטלי לפני חתימה על מסמך ב-5 אופנים:

 

5 אמצעי אימות לזיהוי חותם

באפשרות שולח המסמך לבחור אמצעי זיהוי או מספר אמצעי זיהוי מתוך רשימת האופציות הבאות:

  1. השולח יקבע קוד סודי שיגיע אל החותם במייל או בוואטסאפ. רק לאחר הקשת הקוד הסודי המסמך יפתח.
  2. צילום וידאו של החותם באמצעות המערכת. החותם יידרש להקריא טקסט ספציפי לפי דרישת הגורם האחראי על המסמך. הסרטון יאמת את זהות השולח.
  3. העלאת צילום ת"ז של החותם.
  4. הזנת תאריך ההנפקה של תעודת הזהות על ידי החותם.
  5. סיסמא חד פעמית שמגיעה אך ורק אל החותם ורק הוא יודע אותה יכול להזין אותה כדי להיכנס למסמך.

 

אימות זהות החותם דיגיטלית – למי זה מתאים?

צורת אימות זו מתאימה לבעלי עסקים בכל תחום בו יש חשיבות חוקית לזהות החותם על המסמכים. הנדסה ואדריכלות למשל, הנדרשים לחתימות ואישורים רבים. כמו גם תחום הרפואה, עולם התקשורת, פיננסים, נדל"ן, ביטוח, פנסיה, עולם הרכב, עריכת דין, רואי חשבון וכל שירות לעסקים המחייבים חתימת מחלקות ועוד.
המסמכים המקוונים המאפשרים זיהוי וחתימה דיגיטלית, מייעלים את התהליכים העסקיים השונים וחוסכים כסף וזמן לארגונים ולבעלי המקצוע.

 

מהו שירות חתימה מרחוק?

שירות חתימה מרחוק מאפשר לגופים שונים לשלוח מסמך כקובץ תמונה עם אפשרות חתימה דיגיטלית לייעול תהליכי החתימה.

 

חתימה ירוקה – החברה ושירותיה

חתימה ירוקה בע"מ הינה חברה שפיתחה מערכת החתמה מרחוק עבור עסקים וארגונים. המערכת חוסכת זמן יקר ופרוצדורה סבוכה של אימות חתימה או שליחת קבצים, הורדה, חתימה ידנית, סריקה ושליחה. במקום תהליך ארוך זה ניתן באמצעות המערכת ליצור טופס מקוון עליו יכול הלקוח לבצע חתימה מרחוק בצורה דיגיטלית לאחר זיהוי דיגיטלי באמצעות המערכת.

 

המערכת נוצרה מתוך הבנת הצרכים בשטח היכרות קרובה עם עולם העסקים ודרישותיו.

 

המערכת כוללת פיצ'רים רבים כמו: אפשרות לסבבי חתימות, שילוב של חתימה דיגיטלית מאובטחת לפי חוקי חתימה אלקטרונית לשנת 2001 ועוד.

שימוש הלקוח במערכת נעשה ב-3 שלבים פשוטים בלבד.

 

חתימה ירוקה – התקדמו לחתימה מרחוק שתייעל תהליכים בארגון לצורך מיקוד בליבת העשייה של העסק וכן עבור מיתוג מקצועי יותר.