29.02.2024

טופס הרשמה ללימודים

כי יש דרכים פשוטת יותר מלהגיע פיזית למוסד הלימודים

ישראל היא אחת מהמדינות המשכילות ביותר בעולם, ועל פי נתוני המועצה להשכלה גבוהה מספר הסטודנטים שלומדים במוסדות להשכלה גבוהה בתשפ"ד הוא כ-332,000, בדומה לשנה הקודמת.
כדי לרכוש השכלה אקדמית או מקצוע לחיים, יש להירשם ללימודים באחד ממוסדות הלימוד, כמובן במועדים המיועדים לכך, וכיום יש מכללות ואוניברסיטאות המציעות הליך רישום מקוון לכן המועמדים נדרשים למלא טופס הרשמה ללימודים ולחתום עליו, ולאחר ההרשמה הם יכולים לעקוב אחר מצב המועמדות לנרשם באתר של המוסד האקדמי.

כדי להקל על המועמדים המעוניינים להירשם לתואר ראשון, תואר שני או ללימודי תעודה, חשוב להציע הליך הרשמה קל, ידידותי למשתמש ונוח לתפעול. לכן, כדאי למוסדות החינוך והאקדמיה להכיר את מערכת חתימה ירוקה המאפשרת לבנות ולייצר טפסי הרשמה מקוונת ללימודים, ובאמצעות המערכת המתקדמת ניתן לשלוח טופס הרשמה ללימודים במייל או לנייד, והמועמד נדרש למלא פרטים ולהוסיף חתימה על הרשמה ללימודים כדי לאשר את ההצהרה על כך שהפרטים המופיעים בטופס מלאים ונכונים.

 

טופס הרשמה ללימודים

 

הליך ההרשמה ללימודים

מוסדות החינוך ובהם גם מוסדות הלימוד להשכלה גבוהה מפרסמים את מועדי הרישום ללימודים באינטרנט ובמדיות השונות, ולאחר פתיחת ההרשמה יש זמן מוגבל לרישום לחוגים ולמסלולי הלימוד השונים. לפני פתיחת הליך הרשמה ללימודים, המוסד החינוכי או האקדמי דורש מהמועמדים לבדוק את תנאי הקבלה ולהכין מראש מסמכים ואישורים נדרשים כמו תעודת בגרות, ציון בפסיכומטרי ככל שנדרש, תעודת מכינה אם רלוונטי, ציון בידיעת השפה האנגלית ועוד.

לאחר פתיחת מועד הרישום, המועמדים נדרשים למלא טופס הרשמה ללימודים, ולכל מוסד חינוכי יש טופס ייעודי משלו. בניית טפסים בהתאמה אישית היא משימה מורכבת מאחר שהמוסד החינוכי או האקדמי חייב לקבל פרטים רבים מהמועמד כדי לבדוק האם הוא עומד בתנאי הקבלה, ויש לנסח הצהרת מועמד ולהוסיף לטופס ההרשמה חלק המיועד לשימוש על ידי ועדת הקבלה וחלק נוסף הכולל שדות למילוי החלטת הוועדה.

כאשר מוסדות החינוך וההשכלה הגבוהה מציעים הליך רישום מקוון, קל ונוח יותר, הם מסייעים למועמדים ומקלים עליהם, ובנוסף הם יכולים להגדיל את אחוז ההרשמה בגלל התפעול הנוח של הליך הרישום. הרישום באמצעות טופס דיגיטלי ומקוון מייעל ומקצר את תהליך הרישום ובנוסף ועדת הקבלה יכולה לבדוק בנוחות ובקלות את המועמדים על סמך הנתונים שהמועמד מילא בטופס ההרשמה, לנתח את המידע ולהפיק ממנו תובנות.

 

האם ניתן להירשם ללימודים בצורה מקוונת?

בעקבות הקורונה החלה מגמה לעבור לתהליך הרשמה מקוונת ללימודים כדי לאפשר למועמדים להירשם מרחוק, וכיום ההרשמה המקוונת הפכה לנפוצה מאוד בקרב מוסדות החינוך וההשכלה הגבוהה.

ניתן להירשם ללימודים באופן מקוון לחלוטין, ובתהליך הרישום המועמד נדרש לצרף ולהעלות מסמכים באופן מקוון, לשלם את דמי ההרשמה ולהוסיף חתימה על הרשמה ללימודים כדי לאשר את נכונות הפרטים שהוא מילא בטופס.

 

מה ניתן לעשות כדי להגדיל את אחוז ההרשמה ללימודים אצלכם?

ראוי לציין כי המעבר לטפסי הרשמה ללימודים באינטרנט ובצורה מקוונת מספק למוסדות החינוך וההשכלה הגבוהה יתרונות רבים, לדוגמה ייעול תהליך הרישום, חיסכון בזמן ומשאבים, עבודה נוחה ומהירה עם טפסים דיגיטליים ללא צורך בהדפסות, אפשרות לנתח נתונים ועוד.
כדי להגדיל את אחוז ההרשמה ללימודים אצלכם כדאי לכם להתייחס לגורמים הבאים:

שימוש בכלים ייחודיים כמו חתימה מרחוק על מסמכים – השימוש בכלים ייחודיים, בדגש על המערכת המתקדמת, היעילה והגאונית של "חתימה ירוקה", מסייע למועמדים להירשם בקלות ובנוחות, והם אינם צריכים להגיע פיזית ליום רישום עמוס במוסד הלימודים. קל מאוד למלא את טופס ההרשמה המקוון ללימודים, וניתן להוסיף חתימה מרחוק ולעקוב אחר החלטת ועדת הקבלה באמצעות האתר, ללא צורך בשיחות טלפון וזמני המתנה ארוכים.

שיפור איכות הלידים באמצעות שיווק נכון – השימוש בפלטפורמה חכמה ודיגיטלית לניהול, בניית ושליחת מסמכים וטפסים לחתימה מרחוק משפר את איכות הלידים, כמובן באמצעות שיווק נכון ואפקטיבי.

סטודנטים מרוצים (חבר מביא חבר) – בדיוק כמו בהייטק, כאשר הסטודנטים במוסד הלימודים מרוצים הם ממליצים לחברים שלהם לבוא ללמוד באותו מקום, בשיטת חבר מביא חבר, והרווח כולו של מוסד הלימודים.

 

כמה כדאי ליצור טופס ייחודי ומהיר לחתימה באמצעות המערכת שלנו?

בניית טפסים בהתאמה אישית באמצעות מערכת חתימה ירוקה, כולל בניית טופס מקוון וממותג להרשמה ללימודים, היא הדרך היעילה ביותר לשפר ולייעל את הליכי הרישום במוסדות החינוך וההשכלה הגבוהה. הפלטפורמה החכמה מאפשרת בניית טופס הרשמה ייעודי, ייחודי ונוח ומהיר למילוי ולחתימה מרחוק, וכך גם המועמדים וגם מוסד הלימודים יוצאים מורווחים.

המועמדים נדרשים למלא בנוחות ובקלות את השדות השונים, לקרוא את ההצהרה, להוסיף חתימה, למלא פרטים נוספים בהתאם לצורך ובסיום מילוי הטופס הדיגיטלי הם יכולים לעקוב בקלות אחר החלטת ועדת הקבלה. ניהול תהליך ההרשמה באמצעות הפלטפורמה המתקדמת של חתימה ירוקה מבטיח יתרונות רבים וכדאי גם לכם להתנסות עם המערכת ולהבין כיצד היא יכולה לסייע לכם בתהליך ההרשמה ובעבודה השוטפת.