25.12.2023

מיתוג מוצר – כך תעשו זאת נכון

כמה חשוב מיתוג מוצר ואיך תעשו זאת?

מה זה מיתוג מוצר ומי צריך את זה? למה חשוב למתג את החברה וכיצד עושים נכון מיתוג לעסק קטן או לחברה גדולה? האם ניתן למתג מוצר בצורה עצמאית או שעדיף לפנות לחברת מיתוג מקצועית ומומלצת? מדוע יש להקפיד על אחדות במיתוג העסק, שירותיו ומוצריו? המומחים של מערכת חתימה ירוקה הכינו כתבה בנושא מיתוג מוצרים.

 

מדוע חשוב למתג מוצר?

תהליך מיתוג מוצר מאפשר לעסקים ולחברות לפרסם את המוצר החדש, ליצור בידול ממוצרי המתחרים, להגביר את קצב המכירות, לשנות תפיסה בנוגע למוצר קיים של החברה ועוד.
בתוך כך, חשוב לזכור כי מיתוג עסקי נועד לבדל את העסק מהמתחרים שלו, לשפר את תדמית העסק, לבנות קשר רגשי עם הלקוחות ולהתאים את העסק לצרכי הלקוחות ולתנאי השוק המשתנים. לכן, אם מבצעים מיתוג חברות או מיתוג לעסק קטן או בינוני, יש להתייחס גם למוצרים ולשירות של העסק ולמתג אותם, עדיף בעזרת אנשי מקצוע מיומנים ומנוסים מאחר ויש להקפיד על אחדות במיתוג העסק.

 

מיתוג מוצר

 

איך עושים זאת?

כדאי לדעת כי תהליך מיתוג למוצר חדש או קיים מבוסס על מספר שלבים, זהו תהליך מורכב יחסית הדורש התייחסות לפרמטרים שונים ומגוונים ויש לבצעו בדיוק רב ובהתאמה מלאה לאסטרטגיית השיווק והמכירות של העסק. כמו כן, מעבר למיתוג המוצר עצמו יש להבטיח אחדות בשפה המיתוגית העסקית וכך הלקוחות יכולים לזהות את מוצרי החברה בקלות.

בתהליך מיתוג מתחילים במסמך אפיון כדי להבין את צרכי הלקוח, להגדיר את מאפייני המוצר או השירות, לבחון את רמת התחרות בענף, להגדיר יעדים ברי השגה ועוד.

בפועל, רבים מבעלי העסקים הקטנים משוכנעים כי מיתוג עסקי ושירות למיתוג מוצרים נועד רק עבור חברות גדולות שיש להן תקציבי פרסום ושיווק משמעותיים, אך המיתוג נחוץ לכל עסק, גם לעסקים קטנים.

בעת בניית האסטרטגיה למיתוג חדש ישנם מספר פרמטרים חשובים הדורשים התייחסות נכונה.

למשל:

אפיון קהל היעד

בכל תהליך של מיתוג מוצר (כולל תהליך מיתוג עסקי) חייבים להגדיר נכון את קהל היעד, המכונה גם קהל מטרה. אפיון קהל היעד הוא שלב חשוב וקריטי בתהליך המיתוג, ושלב זה מסייע בפרסום ובטכניקות השיווק של בית העסק מאחר ויש לפרסם את העסק בפני קהל יעד מתאים שמחפש שירותים או מוצרים דומים.

 

סיפור המוצר

הצלחת המיתוג של מוצר חדש או קיים תלויה בין היתר בסיפור שעומד מאחורי המוצר או השירות. מומלץ לנסח היטב את סיפור השירות או המוצר כדי להפעיל רגש מסוים בקרב קהל הלקוחות ועל מנת ליצור בידול מהמתחרים ולהגדיל את המכירות.

 

תדמית השירות \ מוצר ויכולותיו

מעבר לטכניקות השונות של מיתוג המוצר עצמו יש לשפר את תדמית העסק ושירותיו \ מוצריו, לשקף את היכולות של המוצר החדש או הקיים, לבחור מניפת צבעים נכונה הגורמת ללקוחות לזהות ולבחור את השירות או המוצר וחשוב לספק מידע נכון ואמיתי כדי ליהנות מלקוחות חוזרים ומרוצים.

 

לפנות לחברת מיתוג או לעשות זאת עצמאית?

רוב בעלי העסקים הקטנים מתלבטים האם לבצע מיתוג עסקי לבד ובאופן עצמאי או לפנות לחברה המתמחה במיתוג. באופן כללי, עדיף לפנות לחברת מיתוג מקצועית ומומלצת מאחר שנדרש ידע וניסיון במיתוג עסקים ומוצרים. הידע והכלים שיש לאנשי המקצוע מבטיחים תוצאות טובות יותר, וכיום ניתן לבצע מיתוג גם בתקציב נמוך יחסית.

ישנם בעלי עסקים שמעדיפים לחסוך עלויות והוצאות מיתוג, לכן הם מנסים בכוחות עצמם למתג את מוצרי החברה ואת העסק עצמו, אך לרוב הם נוחלים כישלון ביחס למתחרים שלהם שקיבלו שירותי מיתוג מחברה מקצועית ויעילה. כך לדוגמה, לא ניתן להשוות בין לוגו שהוכן באמצעות תוכנה חינמית, ללוגו שהכין מעצב גרפי מנוסה. לכן כדאי להשאיר את המיתוג לבעלי מקצוע.

בנוסף, כאשר פונים לחברה מקבלים מעטפת שירותי מיתוג הכוללת פתרונות למיתוג המוצרים של העסק, לוגו, ניירות מכתבים ומעטפות, אריזות ממותגות וחשוב למתג גם האתר, ואין לשכוח מיתוג את המסמכים שבהם העסק משתמש, למשל הצעת מחיר ממותגת, טופס הזמנת מוצר, דפי מכירות, חשבוניות וקבלות וכו'.

 

כמה חשובה האחדות במיתוג?

בתהליך המיתוג למוצר החדש או הקיים יש להקפיד על אחידות בשפה המיתוגית כדי להשיג את היעדים הרצויים. אחד מהיתרונות של מערכת חתימה ירוקה הוא האפשרות להחליט איזה בצבע ישלחו המסמכים והטפסים הדיגיטליים – מה שתורם למעטפת ולחווית הלקוח של החברה.