24.11.2023

מיתוג עסקים קטנים – למה ואיך?

כמה זה חשוב ואיך עושים זאת?

האם בעלי עסקים קטנים חייבים למתג את העסק שלהם? מה החשיבות של מיתוג עסקים קטנים? אילו דברים כדאי למתג כדי לסייע לעסק הקטן להצליח וליצור בידול ממתחריו? כיצד לבחור נכון חבילת מיתוג עסקי לעסקים קטנים? איך לבחור נכון חברה מקצועית המציעה שירות מיתוג לעסקים קטנים ובינוניים? מדוע כדאי להשתמש במערכת חתימה ירוקה וכיצד היא מסייעת במיתוג העסק הקטן? 

 

ובכן, רבים מבעלי העסקים הקטנים משוכנעים כי מיתוג לעסקים נועד רק לחברות הגדולות והמובילות, אך בפועל כל עסק זקוק למיתוג. לעסקים הגדולים יש תקציב משמעותי להשקעה במיתוג, לכן כולם נחשפים ללוגו ולפרסומים של החברות הגדולות. לעסקים קטנים כדאי להשקיע במיתוג כדי לבנות מותג חזק ומוכר, ומעבר לעיצוב הלוגו הייחודי חשוב לבחור נכון פתרונות מיתוג נוספים, למשל עבודה עם חשבונית מס או קבלה ממותגת, מסמכים דיגיטליים ממותגים, אמצעי שילוט והכוונה, שקיות ממותגות, כרטיסי ביקור, ניירות מכתבים עם לוגו ופרטי העסק, מוצרים שונים וממותגים לקידום מכירות וכד'.

 

מיתוג עסקים קטנים

 

איזה עסק צריך מיתוג?

כל עסק, קטן בינוני או גדול, זקוק לשירותי מיתוג. חשוב לציין כי מיתוג עסקים קטנים אינו מסתכם בבחירת גרפיקאי וביצירת לוגו ייחודי לבית העסק, ובאמצעות עיצוב לוגו, בחירה נכונה של צבעים ויצירת שפה חזותית ויזואלית – ניתן ליצור מותג חזק עם בידול מהמתחרים, והמיתוג מלווה את העסק לכל אורך דרכו ובמגוון דרכים.

חשוב להדגיש כי מיתוג עסקי לעסקים קטנים הוא תהליך מורכב המתאים ליזמים המקימים עסקים קטנים חדשים, אך הוא מיועד גם עבור עסקים קיימים. הליך מיתוג עסקים קטנים מתאים לבעלי עסקים בסיטואציות שונות בחיי העסק, לדוגמה כאשר מחליפים בעלים, משנים תחום פעילות וסוג עיסוק, משנים את שם העסק, מפתחים פעילות חדשה ומנסים לחדור לשווקים חדשים, מגבירים את הפעילות המסחרית באינטרנט ועוד.

כמו כן, כדאי להשקיע במיתוג העסק הקטן אם המכירות מדשדשות, העסק לא מצליח "להתרומם", יש תחרות קשה בענף וכאשר המסרים השיווקיים אינם מספקים את הסחורה והלקוחות מתקשים להבין אותם.

 

אילו דברים ניתן למתג?

כאמור, מיתוג לעסקים אינו מסתכם רק בעיצוב לוגו לעסק, ומדבר בהליך הכולל יצירת שפה חזותית ויזואלית ייחודית לבית העסק. המטרה היא שקהל הלקוחות יזכור את המותג ויזהה אותו בקלות, לכן המיתוג כולל גם את מוצרי העסק, שירותים שהעסק מציע, פרסומות, אתר מכירות, תכנים, ניירות מסמכים, מעטפות, כרטיסי ביקור, חשבוניות מס, קבלה ממותגת, טפסים ומסמכים דיגיטליים ממותגים, דף הזמנת מוצר או הצעת מחיר ממותגת, אריזות, מוצרים ומתנות לקידום מכירות ועוד.

רצוי לבצע מיתוג מקיף ומעמיק בעסק הקטן ולא להסתפק רק בלוגו חדש. נכון, הלוגו מהווה אלמנט מרכזי בהליך המיתוג, אך זו רק פעולה אחת מתוך קשת רחבה של פעולות למיתוג העסק הקטן. העולם עבר כבר מזמן לדיגיטל ועסקים רבים מנהלים ומבצעים עסקאות באופן מקוון, לכן בהליך המיתוג יש להתייחס לכך וחשוב למתג גם את המסמכים שעובדים איתם, כגון: קבלות וחשבוניות מס, הצעת מחיר ממותגת, חוזים, הסכמים, טופס להזמנת מוצר או שירות, טפסים דיגיטליים עליהם הלקוח חותם מרחוק ועוד.

אגב, הפתרון הנוח ביותר לעבודה עם מסמכים דיגיטליים ממותגים הוא לעבוד עם מערכת חתימה ירוקה, מאחר וניתן לעצב את הטפסים והמסמכים בקלות, להוסיף לוגו ופרטים על העסק והעבודה עם מסמכים ממותגים מקדמת את העסק ומבדלת אותו מתחריו.

 

איך בוחרים מסלול מיתוג?

חברות מקצועיות למיתוג מציעות מבחר מסלולי מיתוג לעסקים קטנים, והמסלולים העיקריים למיתוג הינם:

  • מיתוג מלא לעסקים קטנים – מיתוג מלא לעסק קטן הכולל ייעוץ, אסטרטגיה, מחקרי שוק ומתחרים, יצירת שפה חזותית ויזואלית ייחודית לעסק, עיצוב לוגו ואלמנטים ויזואליים נוספים, כרטיסי ביקור, אריזות מוצרים, שקיות ממותגות, תכנים באתר, מיתוג מסמכים, באנרים לפרסום באינטרנט, קטלוג, פליירים ועוד.
  • מיתוג מחדש (רי ברנדינג) – חבילת מיתוג המיועדת לעסקים קטנים הזקוקים למיתוג מחדש מסיבות שונות כמו החלפת בעלים, שם חדש, בידול ממתחרים, מכירות מדשדשות וכו'.
  • עיצוב לוגו לעסק – חבילה בסיסית למיתוג עסק קטן הכוללת עיצוב לוגו חדש ובניית זהות מיתוגית חדשה וייחודית לבית העסק.
  • עיצוב גרפי למיתוג העסק – חבילת מיתוג רחבה יותר הכוללת בניית שפה חזותית ויזואלית, בחירה נכונה של צבעים ללוגו, לאתר ולשאר צורכי העסק, והמטרה היא ליצור שפה ויזואלית וזהות אחידה לעסק בכל ערוצי השיווק.

 

איך תבחרו את חברת הקידום הטובה ביותר עבורכם?

בחירת חברה מקצועית למיתוג עסקים הינה קריטית להצלחת תהליך מיתוג עסקים קטנים, לכן כדי לבחור נכון את החברה יש להתייחס לפרמטרים כגון: ותק חברת המיתוג, מעטפת שירותי החברה, מסלולי מיתוג, מחיר, פתרונות מתקדמים ויצירתיים למיתוג עסק קטן, חוויית השירות, יצירתיות, חוות דעת וביקורות על החברה ועוד.