18.12.2023

מיתוג עסקי – לוגו

לוגו והדברים הקטנים שעושים את העבודה

מה החשיבות של מיתוג העסק? כיצד המיתוג יכול לסייע לעסק להצליח ולהשפיע על הפעילות העסקית? האם בתהליך מיתוג עסקי לוגו הוא הנושא החשוב והמהותי ביותר או שישנם אלמנטים נוספים לצורך מיתוג נכון ויעיל של העסק? כיצד מערכת חתימה ירוקה יכולה לסייע בתהליך המיתוג לעסק כזה או אחר? האם חייבים לרכוש שירות מחברת מיתוג? 

ובכן, רבים מבעלי העסקים משוכנעים כי תהליך המיתוג לעסק שלהם מסתכם בעיצוב לוגו ובבחירת שם קליט, אך בפועל מדובר בתהליך מורכב ומקצועי הכולל מעטפת שירותים רחבה. מטרת המיתוג לעסק היא ליצור בידול מהמתחרים, ליצור שפה חזותית ייחודית, לשקף את ערכים וחזון החברה, להעביר מסרים שיווקיים ברורים וקלים להבנה, לגרום ללקוחות להתחבר למותג ולמוצריו, למנף את הפעילות העסקית ולהביא לגידול במכירות.

 

כמה חשוב לוגו לעסק?

עיצוב לוגו לעסק הוא אחד מהיסודות החשובים והמרכזיים בתהליך בניית מותג עסקי, מאחר שהלוגו מזוהה עם העסק ויוצר בידול מהמתחרים. לוגו ממותג מייצג את העסק ומסמל את איכות החברה ומוצריה (או את איכות שירותיה). הלוגו הוא פריט ויזואלי ייחודי המהווה חלק מרכזי באסטרטגיה השיווקית של העסק, ולרוב משלבים את הלוגו של בית העסק בכרטיסי ביקור, פליירים, פרסום חוצות, שלטים, אתר מכירות, פרופיל בפייסבוק וברשתות חברתיות אחרות, ניירות מכתבים ומעטפות, חשבוניות מס וקבלות ממותגות ועוד.

 

מיתוג עסקי לוגו

 

חשוב לדעת כי לוגו לעסק הוא סוג של אלמנט גרפי, וניתן לעצב לוגו שהוא איור או מלל, ואפשר לשלב בין איור וטקסט. הלוגו נועד לייצג את בית העסק ולסמל את השירותים והמוצרים שהעסק מציע. בנוסף הלוגו יוצר בידול מהמתחרים ומלווה את העסק לאורך שנים רבות. במקרים מסוימים משנים את הלוגו של העסק בעקבות אירועים משמעותיים בחיי החברה, למשל כאשר מתכננים אסטרטגיית שיווק חדשה, מעוניינים לחדור לשווקים חדשים או כאשר רוצים להעביר מסרים שיווקיים מדויקים וברורים יותר.

 

איך בוחרים את עיצוב הלוגו?

בכל תהליך מיתוג עסקי, הלוגו מהווה חלק מרכזי אך יש אלמנטים נוספים למיתוג נכון ואיכותי של העסק. באופן כללי, בתהליך עיצוב הלוגו לבית העסק מתחילים באפיון הלקוח (בית העסק) והבנת חזון העסק ומטרותיו, ובשלב הבא מבצעים מחקרי שוק ומתחרים כדי ליצור בידול. בשלב הבא עורכים סיעור מוחות ובוחנים אפשרויות שונות לעיצוב הלוגו הייחודי ללקוח העסקי, מפתחים שפה חזותית ויזואלית המותאמת לחזון העסק ויעדיו, ורק אז מציגים בפני הלקוח מספר אפשרויות לעיצוב הלוגו. לאחר אישור הלקוח מעצבים סופית את הלוגו החדש ושולחים את הלוגו בפורמט מתאים למדיות השונות.

 

איך יודעים שהלוגו טוב מספיק?

בעלי עסקים מתקשים לדעת האם הלוגו שעוצב עבורם טוב מספיק, לכן כדי לדעת שהלוגו מותאם לצורכי העסק כדאי לענות על השאלות הבאות:

  • האם הלוגו מסמל ומשקף את תחום הפעילות של העסק או את מוצריו/שירותיו?
  • האם הלוגו קל לזיהוי, קליט ופשוט להבנה?
  • האם הלוגו מתאים לאסטרטגיית השיווק ולמאפייני קהל המטרה של העסק?
  • האם הלוגו מותאם לאתר, לאריזות, לניירות מכתבים ולמסמכים מודפסים?

אילו עוד דברים משלימים מיתוג עסקי?

כאמור, בתהליך המיתוג מפתחים שפה חזותית ויזואלית המותאמות לצרכי ולמאפייני העסק, אך בתהליך מיתוג עסקי לוגו הוא רק רכיב ויזואלי יחיד בשפת המותג. זהות המותג כוללת אלמנטים רבים ומגוונים כמו שם קליט וייחודי, שילוט, בניית אתר אינטרנט, ניירת עסקית, סלוגן, בחירה נכונה של צבעים למותג, מסמכים כמו הצעת מחיר ממותגת, מסמכים וטפסים דיגיטליים ממותגים, חשבוניות מס וקבלות ממותגות וכד'.

לכן, בתהליך המיתוג לעסק יש להתייחס לא רק לוגו אלא גם לדברים המשלימים את הפיכת העסק למותג מוכר ומנצח, לדוגמה עבודה עם מערכת חתימה ירוקה המאפשרת לשלוח מסמכים וטפסים דיגיטליים ממותגים ישירות לנייד של לקוחות העסק, כמו הצעת מחיר ממותגת, דף מכירות מקוון וממותג, מסמך להזמנת מוצר או שירות מהעסק וכו'.

 

האם כדאי לרכוש את שירותיה של חברת מיתוג?

בעלי עסקים מתקשים להבדיל בין מיתוג לבין שיווק, ורבים מהם מתחילים לפרסם את העסק מיד לאחר הקמתו ללא יצירת שפה חזותית ויזואלית ייחודית לעסק שלהם. לכן, במקביל לפעולות הנדרשות להקמת העסק ולהתחלת הפעילות העסקית חשוב לרכוש שירות מחברת מיתוג מקצועית על מנת לבדל את העסק מהמתחרים ולסייע לו להצליח.