05.02.2023

סוכני נדל"ן, כך סוגרים עסקאות בחו"ל

לא תאמינו כמה מערכת חתימה ירוקה נחוצה לסוכני נדל''ן

אם אתם אנשי עסקים בתחום הנדל"ן, יזמים, קבלנים, או כל בעל מקצוע אחר שיצא לו לחתום על חוזה נדלנ"י, בטח האפשרות לבצע חתימה מרחוק על חוזים ומסמכים, קוסמת לכם במיוחד. מדובר בטכנולוגיה מתקדמת, מערכת קלה ונוחה לעבודה  המאפשרת חתימה מרחוק לכל סוג של עסק, ואין ספק שמדובר בחידוש משמעותי לתחום הנדל"ן. בהמשך המאמר תוכלו לדעת איך זה עובד, מאיפה אפשר לחתום, ומה זה דורש מכם.

 

עולם הנדל"ן – עוברים לחתימה רחוק

אחד מתחומי המקצוע שטכנולוגיית החתימה מרחוק רלוונטית אליהם מאוד, זה תחום הנדל"ן מאחר ומדובר בתחום שדורש חתימות על מסמכים רבים, בפני אנשים וגורמים רבים.
היכולת לשלוח מסמך לקבוצה של אנשים ולבקש מהם חתימה מרחוק, להשתמש בתבנית קבועה, ולקבוע מספר אנשי קשר קבועים אליהם נשלחים המסמכים, מהווה שינוי משמעותי בעולם זה.

לדוגמא: יזם שיושב בניו יורק, ורוצה למכור נכסים בברוקלין לתושב נתניה בישראל, יוצר מסמך, מעלה אותו למערכת המאובטחת, קובע מראש מספר אנשי קשר, אליהם יוכל לשלוח את המסמכים, ושולח. בכך הוא חוסך את הצורך בפגישה שלהם פנים אל פנים ואת הזמן והאנרגיה הכרוכים בכך.

דוגמא נוספת – קבוצה של רוכשים בירושלים, רוצה לחתום על מסמך כלשהו שקשור לרכישה מיזם בתל אביב. ליזם יש אפשרות לנהל סדר חתימות, להוסיף אותם מקובץ או רשימה שקיימים ברשותו, ולהשתמש בתבנית קבועה של קובץ על מנת להחתים אותם על חוזה סטנדרטי.

 

מה מאפשרת החתימה מרחוק?

"חתימה ירוקה" מאפשרת ממשק בין מערכות חיצוניות שונות, של מסמכים שונים, לבין מערכות הפצה וחתימה. הלקוח יכול להעלות מסמך למערכת החתימות, ללא צורך לשמור אותו אצלו במחשב לפני כן, אלא ישירות מהמייל למשל, ובכך לשמור על אבטחה מירבית. בנוסף, הלקוח יכול לדרוש קוד סודי מכול חותם, או כל אמצעי אימות זהות אחר, כמו צילום וידאו, צילום ת.ז. או סיסמא חד פעמית ובכך מתאפשרת חתימה מרחוק ואימות החותם במהירות אופטימלית.

 

למה זה רלוונטי ללקוח או ליזם?

היכולת לחתום מרחוק, על מסמך אותו יצר השולח, יכולה לחסוך זמן ומשאבים רבים. עולם הנדל"ן, כמו גם עולמות עסקיים נוספים, בהם מקובל לחתום על מסמכים רבים, יקבלו שירות של חתימה מרחוק, במהירות אופטימלית, ועם יכולת לזהות ולאבטח את החותם והמסמך, ברמות הגבוהות ביותר.
בכך נוצר מצב בו אין גבולות גיאוגרפיים וכל לקוח יכול לבחור כל סוכנות נדל"ן בעולם לפי החיבור האישי ובלי מוגבלות לבחירה מקומית בלבד.

 

במה זה שונה מהיום?

צריך להבין, בעולם של חתימה רגילה על מסמכים, כלל היזמים, הקבלנים והלקוחות בתחום הנדל"ן היו צריכים להגיע פיזית ולחתום על מסמכים, לעיתים בנוכחות עורכי דין. עסקת נדל"ן, שונה מעסקאות אחרות בכך שכוללת מסמכים רבים, הדורשים חתימה. היכולת לחתום מרחוק תהיה מהלך דרמטי, שתחסוך עלויות רבות ובעיקר זמן רב.

 

איך זה נוגע אלי?

חתימה מרחוק על מסמכים, ובאופן כללי פתרונות חתימה מרחוק בעיקר בתחום הנדל"ן רלוונטיים מאוד לכל אזרח. אם זה כמובן ללקוח הישיר, כפי שכבר הוסבר במספר דוגמאות, ואם זה גם ללקוח קצה. עלות דירה כוללת בסוף גם את כל השירותים הנלווים לה, כולל שירותי מתווכים, יזמים וקבלנים, כשאלו יחסכו את עלויות החתימה מרחוק, גם מחיר הדירה יגולם, ובסוף מחירים אלה משפיעים על כיסו של כל אדם.

בסוף, פתרונות חתימה מרחוק חשובים מאוד בכל התחומים, אך בתחום הנדל"ן, הם דרמטיים ביותר. הקלות הרבה בה לקוחות יוכלו לחתום ליזמים, ולסגור עסקאות סביב העולם תשפר דרמטית את כל התהליכים בתחום הנדל"ן. בתחום כל כך חשוב, שגם ככה עמוס בבירוקרטיה, חתימה מרחוק על מסמכים היא מהפכה של ממש.