02.12.2023

פתיחת עסק אונליין

פתיחת עסק אונליין - שילוב של איכות ויעילות

מעוניין לפתוח עסק חדש? הידעת כי יש אפשרות לפתיחת עסק באופן מקוון לחלוטין? ובכן, בדרך להגשמת החלום להיות עצמאי חייבים לפתוח תיקים ברשויות המס וכיום ניתן לבצע פתיחת עסק אונליין לבד או בעזרת מייצג מוסמך כמו רואה חשבון, ללא צורך להגיע פיזית למשרדי מע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי. 

מה צריך לדעת על פתיחת עסק באינטרנט? אילו סוגים של עסקים פועלים באינטרנט? כיצד המערכת המתקדמת של חתימה ירוקה יכולה לסייע לעסקים הפועלים באינטרנט? המומחים של מערכת חתימה ירוקה הכינו מדריך בנושא.

 

פתיחת עסק אונליין

 

מה צריך לדעת על פתיחת עסק אונליין?

כל אדם שמעוניין להתחיל פעילות עסקית חייב להירשם כעוסק ברשויות המס. לצורך פתיחת עסק אונליין ניתן לבצע רישום מהיר באתר המקוון של רשות המיסים, ללא צורך להגיע פיזית למשרדי מע"מ ומס הכנסה. למעשה, פתיחת עסק אונליין אינה שונה מפתיחת עסק קטן או בינוני, ויש למלא טופס 821 ולצרף מסמכים על פי דרישה.

בעבר הלא רחוק, כל אדם שרצה לפתוח עסק נאלץ להגיע פיזית למשרדי מע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי. כיום אפשר לבצע פתיחת עסק באינטרנט באמצעות האתר המקוון של רשות המיסים, וניתן למלא את הטפסים לבד או על ידי מייצג. בשלב הרישום נקבע המעמד של העוסק בהתאם לצפי ההכנסות וסוג העיסוק, ובסיום שלב זה ניתן למכור מוצרים ושירותים, להוציא חשבוניות וקבלות ויש להגיש דוחות ולשלם מיסים.

ישראלים רבים מקימים עסקים אונליין ועובדים מהבית, לכן חשוב לציין כי הקמת עסק אונליין מחייבת רישום של העסק החדש ברשות המיסים, גם אם מוכרים מוצרים רק ללקוחות בחו"ל.

 

תוך כמה זמן מקבלים אישור להתחיל לעבוד מרשויות המס?

בסיום השלבים של פתיחת עסק אונליין יש להקפיד על הוראות ניהול ספרי העסק. לאחר רישום העסק ברשויות המס מקבלים אישורים בתוך מספר ימים מרשויות המס הרלוונטיות, כולל פנקסי מקדמות למס הכנסה ולביטוח לאומי. חשוב לציין כי ההליך של פתיחת עסק אינטרנטי אינה שונה מההליך לפתיחת עסק קטן או בינוני, ויש לבצע רישום במע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי.

 

אתם רשומים כעסק! אז מה עכשיו?

בסיום שלב רישום העסק וקבלת האישורים כדאי לפתוח חשבון בנק עסקי ומומלץ לבחור מערכות ממוחשבות מתקדמות כדי לנהל נכון את העסק, לעבוד בצורה נוחה ויעילה ולספק שירות מתקדם ואיכותי ללקוחות. לאחר פתיחת עסק אונליין ובסיום שלב הרישום יש לנהל את ספרי החשבונות, לתעד את העסקאות, להגיש דיווחים לרשויות המס ולשלם מיסים בזמן.

 

סוגים של עסקים פועלים כיום באינטרנט?

בעשור האחרון החלו יזמים רבים להקים עסקים הפועלים באינטרנט, והיקפי הסחר האלקטרוני ממשיכים לעלות ולנפץ את תחזיות המומחים. יש מגוון אפשרויות לפתיחת עסק אינטרנט, לדוגמא:

ערוץ יוטיוב – ניהול ערוץ יוטיוב יכול להניב הכנסה נאה, ויש בעלי ערוצים שזוכים לפרנסה גבוהה מהערוץ הפופולרי שלהם ביוטיוב.

בלוג – כאשר מחפשים רעיון להקמת עסק אונליין ניתן לשקול פתיחת בלוג, והבלוג יכול להפוך למקור הכנסה מפרסומות, מנויים, שיתופי פעולה ועוד.

מכירות קורסים דיגיטליים – בשנים האחרונות גובר הביקוש לקורסים דיגיטליים איכותיים ובעלי ערך. אפשר להחליט על פתיחת עסק אינטרנט המתמקד במכירת קורסים דיגיטליים בנושאי עניין מגוונים, כאשר מכירת קורס דיגיטלי מאפשרת גם לבעלי מקצועות חופשיים ולאנשי מקצוע מיומנים לייצר הכנסה נוספת מעבר לפעילות העסקית השוטפת.

שירות דיגיטלי – יש מגוון שירותים דיגיטליים מבוקשים וכל אחד יכול לפתוח עסק ולעבוד כעצמאי או כפרילנסר המספק שירות כזה או אחר, למשל שירותים כמו בניית וניהול אתרים, קידום אתרים אורגני וממומן, כתיבת תוכן, ייעוץ, תרגום ועוד.

דרופשיפינג – דרופשיפינג היא שיטת מסחר נפוצה למכירת מוצרים ללא חנות פיזית ובלי להחזיק מלאי ולקנות סחורה מראש. בשיטה זו כאשר נכנסת הזמנה בחנות האינטרנטית מעבירים אותה לספק שאחראי על משלוח הסחורה שהוזמנה ישירות ללקוח, בתמורה לדמי תיווך.

חנות אינטרנטית – יזמים רבים מקימים חנות אינטרנטית כדי למכור מוצרים שונים ללקוחות בארץ ו/או בחו"ל. אפשר להקים חנות אינטרנטית באחת מהפלטפורמות המוכרות כמו אמזון או איביי, ויש אפשרות להקים אתר מכירות עצמאי ולשווק אותו ברשת כדי להשיג לקוחות.

אפיליאייט – תוכנית שיווק שותפים היא דרך יעילה לקידום מכירות ברשת האינטרנט, ולאחר פתיחת עסק אונליין ניתן לקבל עמלה לפי כמות כניסות לאתר, מכירות בפועל, הפניות או פעולה אחרת.

 

כך תתפקדו בדרך היעילה ביותר

רואה חשבון – מומלץ לבצע פתיחת עסק באינטרנט בעזרת רואה חשבון מוסמך ומנוסה. רואה חשבון יכול לבצע רישום מהיר של העסק ישירות מהמחשב שלו, והוא מלווה את בעל העסק באינטרנט, מייעץ לו ומסייע לו להכין ולהגיש דוחות חשבונאיים ולשלם בזמן לרשויות המס. הליווי של רואה חשבון נחוץ לבעל העסק ומסייע לו להתנהל עסקית ופיננסית נכון, להימנע מבעיות עם רשויות המס ובנוסף רו"ח יכול לייעץ בנושאים חשובים כמו מימון, השקעות, תכנוני מס ועוד.

מערכת חתימה ירוקה – פתיחת עסק אינטרנטי מאפשרת ליזם למכור מוצרים או שירות בארץ ובחו"ל. חשוב לעבוד עם תוכנות מתקדמות וידידותית למשתמש כדי לעבוד בנוחות וביעילות, לחסוך עלויות ולהציע שירות חדשני ואיכותי ללקוחות. לאחר פתיחת עסק אונליין מומלץ לעבוד עם מערכת חתימה ירוקה. תוכנת חתימה ירוקה פועלת במודל תוכנה כשירות והיא מאפשרת לבעל העסק לעבוד עם מסמכים דיגיטליים ממותגים. כדאי לדעת כי מערכת חתימה ירוקה מסתנכרנת עם מערכות ממוחשבות אחרות, אפשר לשלוח באמצעותה מסמכים וטפסים דיגיטליים ולקבל את המסמכים מלאים בפרטים וחתימה של הלקוח או הספק, מבלי לרדוף אחרי אף אחד וללא צורך לתאם איתם פגישה כדי לחתום על מסמכים.

נוחות וריכוז בעבודה מהבית – פתיחת עסק באינטרנט מאפשרת ליזם לעבוד מביתו ולחסוך עלויות כמו שכר דירה, ארנונה והוצאות נוספות. מומלץ לארגן סביבת עבודה נוחה בה ניתן להתרכז ולעבוד ללא הפרעות והסחת דעת.

 

איך יודעים מתי כדאי להגדיל את העסק?

המטרה של היזם היא להגדיל את הפעילות העסקית ולמנף את ההצלחה כדי לאפשר לעסק החדש לצמוח ולשגשג. כאשר המכירות עולות והעסק מרוויח היטב כדאי לשקול בעזרת אנשי המקצוע האם להגדיל את העסק וכיצד. הפרמטרים המרכזיים לבחינת הגדלת העסק הם ריבוי הזמנות, לקוחות חוזרים, בקשות מיוחדות מהלקוחות, הזדמנות עסקית לחדור לשווקים חדשים ועוד.

 

מספר טיפים לניהול עסק אונליין

לא להתפשר על סביבת עבודה – כדי להצליח עם עסק אינטרנט אין להתפשר על סביבת עבודה נוחה ומתקדמת טכנולוגית, לכן כדאי לבחור מערכות ממוחשבות מתקדמות ובהן מערכת חתימה ירוקה. כמו כן, מומלץ לארגן ולעצב פינת עבודה בבית בה ניתן לעבוד בנוחות וללא הפרעות.

איכות וביצוע מעולים על מנת לשמר לקוחות – הצלחת העסק האינטרנטי תלויה בין השאר באיכות השירות, בביצוע מהיר של העסק ובחוויית השירות הניתנת ללקוחות העסק. כדי לשמר את הלקוחות החשובים יש להקפיד על חוויית שירות חיובית, מהירה, נוחה, יעילה ומתקדמת, לכן כדאי לעבוד עם מערכות מתקדמות כמו חתימה ירוקה, הנהלת חשבונות מקוונת ועוד. כמו כן, לקוחות מרוצים הופכים לנציגי מכירות וכך מקבלים חשיפה רחבה וזוכים ללקוחות חדשים ללא השקעה בשיווק.

זמן תגובה מהיר – יש להקפיד על זמן תגובה מהיר ולענות תוך זמן קצר לכל בקשה ושאלה של הלקוחות. תגובה מהירה מבטיחה יותר מכירות בעסק האינטרנט וחוויית שירות איכותית.

מיתוג עסקי – יחד עם הקמת עסק אינטרנטי חשוב להשקיע במיתוג העסק ובחשיפתו. בעידן הדיגיטל של היום ניתן לנהל קמפיינים מוצלחים להגברת חשיפה וטראפיק לאתר, לקבלת לידים חמים ולבניית מותג בינלאומי מצליח ומוכר.