19.05.2024

מיתוג עצמי

כי הדרך להכרה היא חשיפה נכונה

כל עסק חייב מיתוג איכותי, במיוחד כיום כאשר רוב העסקים פועלים בזירה הדיגיטלית. בעולם השיווק קיים מונח נוסף הקשור לתחום המיתוג בשם מיתוג עצמי, הנקרא גם מיתוג אישי. המיתוג העצמי מתייחס לשיווק העצמי שלנו, כלומר הצגה עצמית בין היתר לצורך מינוף הקריירה בשוק התעסוקה, מינוף העסק ולמטרות אישיות נוספות.

 

מהו מיתוג עצמי?

כדאי לדעת כי המונח מיתוג עצמי הוטבע לראשונה על ידי גורו העסקים האמריקאי טום פיטרס בשנת 1997. פיטרס פרסם מאמר שכותרתו "A Brand Called You", בו הוא הטביע לראשונה את המונח מיתוג אישי, באנגלית Personal Branding, כלומר שיווק שלנו כמותג, בדיוק כפי שמשווקים מותגים עסקיים גדולים ומוכרים או מוצרים שונים, למשל קוקה קולה, מקדונלדס וכד'.

חשוב לציין כי מיתוג עצמי מתייחס גם למיתוג העסק הקטן או הבינוני, וכדי שהעסק יצליח חייבים להשקיע במיתוג נכון, עדיף בעזרת אנשי מקצוע המתמחים בכך.

כדי שמיתוג עצמי יצליח חייבים ליצור מותג אישי באופן אותנטי וייחודי, ויש לשקף את המוניטין שלנו בצורה חיובית כדי להותיר רושם רב ולשפר את התפיסה שלנו בקרב אנשים אחרים. בעזרת מיתוג נכון ניתן לקדם את העסק, לסייע בתהליכי חיפוש עבודה וקריירה, לקבל נוכחות מרשימה ברשת האינטרנט בדגש על גוגל והרשתות החברתיות ועוד.

 

למה הוא חשוב לבעלי לעסקים?

בעלי עסקים חייבים להשקיע במיתוג העסק כדי להצליח בזירה העסקית התחרותית של היום והמיתוג נועד, בין היתר, ליצור בידול מהמתחרים בשוק רווי התחרות. כאשר ממתגים נכון את העסק זוכים לחשיפה טובה וממוקדת יותר ברשת האינטרנט, מציגים סט של ערכים המשקפים את העסק, יוצרים חיבור בין הלקוחות לבית העסק, ממצבים את העסק בהתאם לאסטרטגיית המיתוג, משפיעים לטובה על הלקוחות הפוטנציאליים והקיימים וניתן לממש את החזון העסקי ולהגדיל מכירות.

חשוב לציין כי מיתוג עסקי הוא הרבה מעבר ללוגו חדש, בחירת שם לעסק והדפסת כרטיסי ביקור. המיתוג כולל עיצוב טפסים דיגיטליים ומקוונים, ניירות מכתבים, מעטפות, שלטים (בהתאם לצורך), אתר אינטרנט ממותג, פרופיל עסקי ברשתות החברתיות המובילות, פוסטרים, שפת מותג, מודעות לפרסום בפלטפורמות הדיגיטליות ועוד.

 

מהן הדרכים הנפוצים למיתוג עצמי בעסק?

כאשר מדברים על מיתוג עצמי בעסק מתייחסים למיתוג אישי של העוסק תוך מציאת והבלטת הערך הייחודי של בית העסק ומוצריו או שירותיו. המיתוג נועד לחשוף את העסק בפני לקוחות חדשים ולגרום להם לפנות לבית העסק כדי לרכוש ממנו מוצרים או להזמין שירותים שונים.

כדי למתג נכון את העסק או העוסק מומלץ לבצע את השלבים הבאים:

  • אפיון קהל היעד ומחקרי שוק ומתחרים
  • הגדרת אישיות המותג וגיבוש אסטרטגיה למיתוג ולמיצוב העסק
  • הגדרה ואפיון של החזון העסקי
  • בחירת שם לעסק וניסוח סלוגן מתאים וחזק
  • עיצוב לוגו ועזרים ויזואליים נוספים למיתוג עצמי בעסק
  • תחזוקה שוטפת של המותג לאורך זמן ושיווק העסק בדרכים יעילות כדי להשיג חשיפה גבוהה וליצור בידול מהמתחרים

כאשר ממתגים את העסק כדאי להיעזר בתוכנות מתקדמות כדי למצב את העסק בחזית החדשנות הטכנולוגית ועל מנת לספק שירות איכותי ויעיל יותר ללקוחות.
לכן, כדאי לרכוש מנוי במערכת חתימה ירוקה, המאפשרת חתימה על מסמכים מרחוק ועבודה עם טפסים ומסמכים מקוונים. מסמך ממותג מהווה חלק מרכזי וחשוב בתהליך המיתוג, ובעזרת חתימה ירוקה ניתן לשלוח בקלות מסמכים דיגיטליים ממותגים המותירים רושם רב על הלקוחות החדשים והקיימים. כך למעשה משפרים ומחזקים את המיתוג העצמי בצורה איכותית ומקצועית.

 

איך יודעים שהמיתוג עושה עבודה טובה?

ברוב המקרים מבצעים מיתוג עצמי (אישי או לעסק) בעזרת אנשי מקצוע מתחום השיווק, מאחר שיש לבצע מחקרי שוק וסקר מתחרים, לאפיין קהלי יעד וליצור תדמית ייחודית היוצרת בידול מהמתחרים בענף. אם מבצעים נכון את תהליך המיתוג ניתן להבחין ביותר פניות, בין אם לעסק או לראיונות עבודה, עלייה במכירות העסק, רושם רב בעיני אחרים, זרם בלתי פוסק של לידים חמים וכד'.