טרנספורמציה דיגיטלית
המהפכה כבר כאן!
מהי טרנספורמציה דיגיטלית ומה החשיבות שלה לארגונים ולעסקים בכל ענפי התעשייה? האם העלות של הטרנספורמציה לייעול תהליכים בארגונים ובעסקים מאפשרת החזר השקעה והאם מדובר בצעד כלכלי משתלם? איך תהליך הטרנספורמציה הדיגיטלית מועיל לחברות, ארגונים ומוסדות? המומחים של מערכת חתימה ירוקה הכינו כתבה בנושא.
מהי טרנספורמציה דיגיטלית?
המהפכה הדיגיטלית נמצאת בעיצומה והיא משפיעה על כל תחומי החיים, לרבות ענפי התעשייה השונים. לכן, חברות וארגונים זקוקים למומחים מנוסים ומקצועיים שיסייעו להם בתהליכי טרנספורמציה ומעבר משיטות עבודה מסורתיות לשיטות עבודה יעילות, חדשניות ומתקדמות יותר המבוססות על טכנולוגיות חדשניות וכלים מתקדמים בעולמות הדיגיטל.
המעבר לשיטות עבודה חדשניות נועד לסייע לחברות וארגונים להתמודד עם האתגרים הקיימים והעתידיים, לייעל תהליכי עבודה, לשפר את השירות ללקוחות (חוויית לקוח), לחסוך עלויות והוצאות, לשלב כלי אוטומציה, להגביר אבטחת מידע ולהפוך לעסק ירוק התומך בשמירה על הסביבה.
כדאי לדעת כי הטרנספורמציה הדיגיטלית בעולם העסקי החלה כבר בשנות ה-80 של המאה הקודמת, בעקבות ההחלטה למעבר לתהליכים דיגיטליים ללא שימוש בנייר, בין היתר באמצעות שילוב מערכות ERP.
בהמשך החלו הארגונים והחברות לאמץ ולהטמיע כלים טכנולוגיים להפיכת תהליכי עבודה שונים לאוטומטיים, לדוגמה אינטגרציות בין מערכות מידע בתוך הארגון למערכות ממוחשבות חיצוניות ופיתוח של אתרי סחר אלקטרוני באינטרנט.
בשנים האחרונות, הטרנספורמציה כוללת גם מעבר לשירות המחשוב בענן, פיתוח ושילוב כלי אוטומציה, פתרונות טכנולוגיים לניהול מערכות ומאגרי מידע כולל הטמעת כלי בינה מלאכותית המסייעים בעיבוד וניתוח המידע ובתהליכי קבלת החלטות והסקת תובנות ומסקנות.
הסיבות לנחיצות טרנספורמציה
הסיבות העיקריות לצורך בטרנספורמציה הדיגיטלית עבור חברות וארגונים הן:
- ייעל תהליכי עבודה ושיפור תהליכים בארגון.
- חיסכון במשאבים, בזמן ובעלויות.
- שיפור משמעותי של חוויית הלקוח.
- שיפור והגברת אבטחת המידע בארגון.
- מיתוג של עסק חדשני וירוק ובידול מהמתחרים.
- שילוב כלי אוטומציה והטמעת תהליכים אוטומטיים.
- ניטור וניתוח יעיל ומהיר של כמויות המידע העצומות שיש לארגון.
- קבלת החלטות המבוססות על נתונים בזמן אמת, בין היתר באמצעות טכנולוגיות כמו בינה מלאכותית.
- ניצול הזדמנויות, כניסה לשווקים חדשים ושיפור רווחיות והכנסות.
- דיגיטציה של תהליכי השיווק והשגת לידים חמים.
דוגמאות לטרנספורמציה דיגיטלית
מעבר למחשוב ענן – המעבר לשירותי המחשוב בענן הוא דוגמה קלאסית לטרנספורמציה דיגיטלית, מאחר שארגונים יכולים לקבל שירותי מחשוב מתקדמים במודל של תוכנה כשירות (SaaS) בעלויות משתלמות וללא צורך להשקיע בשרתים, ציוד ותוכנות, לקבל פתרונות אחסון וגיבוי, ליהנות מזמינות למשאבים ולשירותי המחשוב בענן גם בנייד ובכל זמן ומקום ועוד.
מערכות ERP – הטמעת מערכת ERP בארגון מסייעת להפוך את תהליכי הליבה הפנים ארגוניים לתהליכים דיגיטליים, וניתן ליצור אינטגרציה בין התהליכים החיוניים השונים.
מערכת חתימה ירוקה – עבודה עם טפסים מקוונים מעניקה יתרונות רבים לארגון, במיוחד כיום כאשר ניתן לשלוח טופס מקוון ללקוחות ולהוסיף חתימה דיגיטלית מרחוק. המערכת מבטיחה חיסכון במשאבים והגדלת רווחים, חוויית לקוח מתקדמת, בידול מהמתחרים, ייעול תהליכי עבודה, מיתוג של עסק ירוק וכו'.
שיווק דיגיטלי – כל עסק המעוניין להצליח, להגדיל הכנסות ולצמוח, חייב לתכנן אסטרטגיה לשיווק דיגיטלי ולבחור נכון כלים מתקדמים לניהול ולניטור קמפיינים בפלטפורמות השונות, להשגת לידים איכותיים ולשיפור חוויית הלקוח.
אוטומציה של תהליכים – הטמעת כלי אוטומציה בארגון מסייעת לו להשלים משימות החוזרות על עצמן בקלות ותוך חיסכון משמעותי בעלויות ובמשאבים.
האם מדובר בצעד כלכלי?
לאחר שהבנו מהי טרנספורמציה ואת החשיבות שלה, חשוב לזכור כי מדובר בתהליך מורכב הדורש זמן והקצאת משאבים. כאשר מתכננים טרנספורמציה לארגון מסוים יש להתייחס למגבלות התקציב ולבחון את ה-ROI על מנת לשדרג את התהליכים והפעילות העסקית, לחסוך עלויות, להגדיל הכנסות ולשפר רווחיות.
איך ובכמה טרנספורמציה מועילה?
תהליך טרנספורמציה דיגיטלית מבוסס על הטמעת טכנולוגיות חדשניות ומתקדמות, והמטרה היא לשפר את תהליכי העבודה בארגון, ליצור סביבת עבודה חכמה ומתקדמת יותר, לשלב אוטומציות, לקבל החלטות מבוססות נתונים בזמן אמת, לנתח נתונים באמצעות בינה מלאכותית ולהסיק תובנות המסייעות לארגון להצליח ולהשיג את מטרותיו.
הטרנספורמציה חייבת להתאים לארגון ולסייע לו לשפר ולייעל תהליכים על מנת להתמודד היטב עם האתגרים הקיימים, ובנוסף היא מאפשרת לארגון לגבש אסטרטגיה שיווקית ועסקית כדי לצמוח ולחדור לשווקים חדשים. לכן, זו השקעה משתלמת כל עוד התהליך מבוצע על ידי מומחים, ויש לבחור נכון את הפתרונות הטכנולוגיים כדי לייעל את העבודה, לשפר את השירות, לחסוך עלויות ועוד.
כך לדוגמה, עבודה עם טפסים מקוונים מייעלת תהליכי עבודה בארגון, חוסכת זמן ומשאבים, מונעת טעויות אנוש ומבטיחה שירות חדשני ואיכותי יותר ללקוחות.
בתהליך הטרנספורמציה משלבים טכנולוגיות מידע בתהליכים העסקיים ובתהליכים האסטרטגיים, כולל הטמעת מערכות אוטונומיות ורובוטיות לשיפור תהליכי הייצור ולשיפור יכולות טכנולוגיות ותפעוליות, וארגון המשכיל למנף את הטרנספורמציה הדיגיטלית זוכה לצמיחה, לשגשוג וליתרונות משמעותיים נוספים בהשוואה למתחרים.
